SEO optimizācija

SEO optimizācija vs konteksta reklāma

  • 2018. gada 13. jūlijā
  • Lasīšanas laiks 11 min.

Kurš rīks ir efektīvāks klientu piesaistei caur internetu?
Kas šajā uzņēmuma attīstības brīdī ir vissvarīgākais?

Šī ir otra daļa no raksta par SEO un konteksta reklāmu. Ja jūs kaut kāda iemesla pēc esat palaiduši garām raksta pirmo daļu, un jums nav ne jausmas, kas tas ir SEO, iesākam sakumā iepazīties ar pirmo daļu: Mājas lapas SEO optimizācija un reklāma. Ja jūs, dzirdot vārdu SEO optimizācija, saprotat par ko iet runa, tad droši turpiniet lasīt šo rakstu un aizmirstiet par pirmo daļu.

Tātad, ko izvēlēties?

Pie kā ķerties un kā tērēt šo ļoti ierobežoto budžetu tieši tagad? Mēģināsim saprast! Plāns ir šāds: vispirms runājam par mērķiem, kurus vēlaties sasniegt, tad salīdzinām abus rīkus SEO un reklāmu. Noslēgumā apkopojam un izvēlamies optimālo investīciju iespēju.

SEO optimizācija un reklāma. Mērķi un uzdevumi:

Nav noslēpums, ka konkrēti rīki tiek izvēlēti konkrētiem mērķiem. Lai saprastu, kurā rīkā ieguldīt naudu, vispirms jums jātiek skaidrībā ar mērķiem. Izvēlieties savu variantu un pārejiet pie otras sadaļas.

1. Mājas lapas apmeklējumu pieaugums.
Kopumā tas ir labi. Galu galā, jo vairāk klientu apmeklējumu, jo vairāk pirkumu, lielāks peļņas pieaugums utt. Lielisks mērķis, bet – bez izņēmumiem – nav galīgs.

2. Jaunu pasūtījumu saņemšana.
Šādā gadījumā jūs vēlaties redzēt nevis lielu mājaslapas apmeklējumu, bet gan vairāk reālo pasūtījumu. Protams, nevajag aizmirst par pašas vietnes efektivitāti un tās sniegto konversiju.

3. Palielināt pasūtījumus un samazināt izmaksas.
Jūs vēlaties, lai pasūtījumu skaits pieaugtu, bet tēriņi samazinātos. Īsi sakot, jūs neinteresē trafika apmēri,bet gan, piemēram, lai šajā mēnesī būtu 5, nākamajā jau 10 pasūtījumi utt. Un svarīgākais – lai budžets nevis pieaugtu, bet samazinātos. Tā arī mēdz būt.

4. Bezmaksas trafika piesaiste.
Jūs vēlaties vispār netērēt naudu un iegūt klientus. Vēlamies jautāt: vai, jūsuprāt, tā ir realitāte vai mīts?

5. Mājas lapas virzīšana.
Mājas lapas virzīšana meklēšanas sistēmās (Google, Bing, Yandex utt.). Vēlaties iekļūt TOPā un apsteigt konkurentus?

6. Konkurentu cīņas.
Bieži vien galvenais biznesa mērķis ir pārspēt konkurentus.

7. Savs mērķis.
Iespējams jums ir savs mērķis, kas nav minēts iepriekš.

SEO optimizācijas un konteksta reklāmas salīdzināšana

Ar mērķiem tikām skaidrībā. Jūs tagad zināt, ko vēlaties sasniegt ar savu klātbūtni internetā. Ir pienācis īstais laiks parunāt par instrumentiem.

Ko mēs darīsim? Novērtēsim SEO un kontekstu pēc 8 kritērijiem. Aiziet!

Kritērijs Konteksta reklāma SEO veicināšana
1. Rezultāta sasniegšanas ātrums Jūs varat palaist reklāmu 1-3 dienu laikā. Tāpēc, tiklīdz sākam reklamēties, mēs nekavējoties sasniedzam rezultātu. Protams, ja ar reklāmas iestatījumiem nav problēmu. Minimālais periods, kura laikā ir vērts sagaidīt kaut kādus taustāmus rezultātus – vismaz pusotrs mēnesis, bet labāk būtu ieplānot trīs. Ātrāk varat pat nepārbaudīt.
2.Atmaksāšanās (ieguldījāt naudu un guvāt peļņu). Jā, šeit atkal ar reklāmu viss ir kārtībā un saprotams. Ir pat izdomāts īpašs ieguldījuma atdeves koeficients. To dēvē par ROI. Ir jāzina tikai galīgie rādītāji un jāveic vienkārši aprēķini. Jā, jūs uzzināsiet, vai reklāma ir atmaksājusies vai nē, taču jūs nevarēsiet prognozēt (pirms reklāmas palaišanas), vai reklāma atmaksāsies. Turklāt, ja reklāmas iestatījumus konfigurēsiet nepareizi, varat bezjēdzīgi pazaudēt visu budžetu. Vietnes optimizēšana nav vis tik vienkāršs jautājums. Paredzamo datplūsmu no meklēšanas sistēmām var aptuveni prognozēt. Bet knifs ir tāds: jo ilgāk notiek darbs pie SEO, jo lētāka būs klientu piesaistīšana nākotnē. Es paskaidrošu. Kad vietne ir ierindota TOP pozīcijā (parasti tas nozīmē, ka tehniskā optimizācija jums jau ir veikta, ir labots teksts utt.), atliek vien saglabāt rezultātus, un tas jau maksā krietni lētāk.
3. Izpildes vienkāršums (vai es pats varēšu?) Kopumā ņemot, ikviens var pareizi noskaņot reklāmas kampaņu. Cits jautājums: kāda tā sanāks? Tīmeklī ir daudz bezmaksas apmācības video, kurus noskatoties, jūs varat visu paveikt paši. Īstenībā nav īpaša māksla iztērēt budžetu nelietderīgi – pietiek reklāmas kampaņas iestatījumos vienu ķeksīti atzīmēt neīstajā vietā. Ar SEO ir sarežģītāk. Daļu no darbiem varat izdarīt paši. Protams, pirms tam ir jāsameklē un jāizlasa specializēta literatūra, raksti utt. Bet ir tādi darbi, kurus jūs paši nevarēsiet paveikt pareizi, ja jums trūkst zināšanu web izstrādē (piemēram, veikt izmaiņas servera konfigurācijā utt.), arī tad, ja būsiet izlasījis specializēto literatūru.
4. Ārējo faktoru ietekme Jā, ārējie faktori ietekmē reklāmu, Piemēram, likmes var mainīties vai iestatījumus var mainīt reklāmas pakalpojumu sniedzēja izstrādātāji. Kopumā likmes ir prognozējamas. Tāpēc šajā punktā varam teikt, ka ārējo faktoru ietekme ir tuvu nullei. 99% veiksmes ir atkarīga no pareizajiem reklāmas iestatījumiem. Bet ar SEO viss nav tik saulaini. Ārējo faktoru ietekme aizņem lielāku daļu no rezultāta. Par ko gan varam runāt, ja meklēšanas algoritms vien uzskaita ap 200 pozicionēšanas faktoriem, bet jūs, teiksim, tikai pareizi noskaņojat robot.txt failu. Vienkāršiem vārdiem runājot, tā ietekme ir ļoti būtiska.
5. Izmaksas ja varēsiet apgūt reklāmas izvedi, noskaņošanu, pavadību un uzturēšanu, tad nākotnē jūs maksāsiet tikai par klikšķiem. Bet jāmaksā būs jebkurā gadījumā. Bez maksas neviens jūsu reklāmu nepārraidīs. Tapāt jāatzīmē, ka ir sfēras vai tematika, kur maksa par klikšķi ir samēra maza, bet ir arī tādas jomas, kur maksa ir kosmiska (piemēram, plastikāta logi). No šī viedokļa reklāma nekad nebūs bezmaksas, jautājums ir tikai par to, vai izmaksas ietilpst budžeta ietvaros, vai tās būs astronomiskas. Darba izmaksas par SEO ir atkarīgas no vairākiem faktoriem. Piemēram, kāda mājaslapas vadības sistēma (CMS) tiek izmantota jūsu mājaslapā utt. Ir budžeta (nedārgas) un dārga manipulācijas. Teiksim, mājaslapas pārvirzīšana uz https protokolu nemaksā dārgi (no …), bet mājaslapas adaptācija mobilajām ierīcēm izmaksās jums pavisam citu summu (no…). Toties teorētiski viss ir bezmaksas, ja visu darāt pats. Izveidojiet labāko mājaslapu un iekļūstiet labāko sarakstā.
6. Darbu regularitāte Ja vēlaties sasniegt rezultātu, par klikšķiem būs jāmaksā regulāri. Nav iespējams vienreiz palaist reklāmu un pastāvīgi saņemt rezultātus. Ir jāseko reklāmas efektivitātei, tā jākoriģē, jāmaina un jātestē. Kopumā nepieciešams ieguldīt gan laiku, gan līdzekļus. SEO gadījumā viss ir vienkāršāk. Pārsvarā lielāko daļu no darbiem būtu jāpaveic tikai vienu reizi un uz visiem laikiem. Vai nu līdz brīdim, kad iznāks kāds meklēšanas sistēmas papildinājums, kas liks šo to pielabot, taču tas gadās samērā reti, vai arī jūs nolemsiet kardināli pārveidot savu mājaslapu. Ir daļa darbu, kas ir jāveic regulāri: mājaslapas satura atjaunošana, publicējot aktualitātes, utt. Bet šim jautājumam pieejot prātīgi, var iztikt bez liekiem izdevumiem.
7. Riski Palaižot reklāmu, jūs riskējat ar to summu, kuru plānojat iztērēt šajā reklāmā. Nepareizi iestatot iestatījumus, mēneša budžets tiek izmests mēslainē. Tas arī ir vienīgais risks. Šeit cita situācija atšķiras. Iespējams paveikt tādus darbus, ka mati ceļas stāvus. Ko tik mēs neesam redzējuši savā praksē. Nepareizi paveicot pamatdarbus, kas ir pretrunā ar meklēšanas sistēmu rekomendācijām, mājaslapai var piemērot sankcijas un izmest no meklētāja, uzliekot liegumu resursam piedalīties meklēšanas pozicionēšanā. Tāpēc uzmanieties, ja esat nolēmuši veikt SEO paša spēkiem.
8. Pozīcijas TOPā Protams, ka reklāma nekādā veidā nav saistīta ar mājaslapas pozīcijām meklēšanas sistēmu rezultātos. Sludinājumi tiek radīti virs un zem organiskajiem meklēšanas rezultātiem. Bet, lūk, ir viens interesants aspekts, par kuru daudzi pat neaizdomājas, proti, klikšķis uz reklāmas sludinājuma nozīmē, ka, palaižot konteksta reklāmu, jūs, tēlaini runājot, nokļūstat pirmajās meklēšanas rezultātu vietās jeb TOPā. Protams, no profesionālā viedokļa nav korekti to teikt, bet fakts ir fakts. Ja jums ir jauna mājaslapa un organiskās meklēšanas rezultātos tā paliek aiz 101 kilometra, tad maksas reklāma ir vienīgais veids, kā tikt Google vai Yandex pirmajā lapā, turklāt ļoti ātri, taču tikai tik ilgi, kamēr maksāsiet. SEO tieši ietekmē mājaslapas pozīcijas TOPā, turklāt šīs pozīcijas ir pilnīgi bezmaksas (ja neņem vērā SEO iepriekšējos ieguldījumus) saskaņā ar spēkā esošu meklēšanas sistēmu. Respektīvi varat vienu reizi veikt tehniskos iestatījumus un pēc tam virzīties augšup TOPā. Mīnuss šajā pasākumā ir tāds, ka neviens negarantē pozīcijas, bet tie pakalpojuma sniedzēji, kas piedāvā veikt SEO un dod garantijas vai nu melo, vai nestāsta visu patiesību. Vēl vairāk – ja šodien jūsu mājaslapa ir pirmajā vietā Google, tas nenozīmē, kā arī rīt tā būs tajā pašā vietā. Atkārtosimies sakot, ka pozīcijas meklētājus ietekmē daudzi faktori. Tāpēc, līdzīgi kā ar konteksta reklāmu, ar SEO ir jānodarbojas mērķtiecīgi un regulāri; iespējams, ka SEO ne tik daudz jāvelta laiks, kā to nedrīkst atstāt bez uzmanības.

Kā redzams, nav 100% efektīvu metožu. Katrai no tām ir savi plusi un mīnusi. Tāpēc mēģināsim saprast, kur investēt naudu.

Vai naudu investēt konteksta reklāmā vai SEO?

Ar zaļu ir atzīmēts, mūsuprāt, vispiemērotākais rezultāts, ņemot vērā izvirzīto mērķi.

Mērķis Reklāma SEO Reklāma + SEO
Apmeklējuma (trafika) pieaugums Pieaugums būs ātrs, bet reklāmas budžeta robežās, kamēr jūs maksājat par klikšķiem. Maksa par vienu klikšķi (mājaslapas apmeklējums var maksāt no 10 centiem līdz pat vairākiem eiro), atkarībā no darbības sfēras. Perspektīvā dos labu apmeklējuma pieaugumu, kurš palielināsies un neprasīs regulārus ieguldījumus. Apmeklētāju piesaistei var izmantot arī abas metodes. Jo vairāk kanālu, jo labāk. Vienīgais jautājums: kāds ir jūsu budžets?
Jaunu pasūtījumu saņemšana Ātri. Ja jūsu prece ir aktuāla un pieprasīta, jūs varat saņemt pirmos pasūtījumus jau pirmajās reklāmas raidīšanas dienās. Trafiks pakāpeniski pieaugs un pasūtījumi parādīsies. Kad? To neviens nezina. Sākumposmā var izmantot reklāmu, bet pēc tam, kad organiskie meklēšanas rezultāti pieaugs, var pakāpeniski atteikties no reklāmas vai saglabāt to ar minimālo budžetu.
Pasūtījumu pieaugums pie izdevumu samazināšanas Reklāmas optimizācija ļaus samazināt klientu piesaistes izmaksas, bet būs jāmaksā. Efektīva un pareizi izveidota mājaslapa panāks tieši šo vēlamo rezultātu – trafiks pieaugs un izdevumi samazināsies. Līdzīgi kā ar iepriekšējo variantu: iesākumā efektīvāka būs reklāma, bet ilgtermiņā palielināsies SEO efektivitāte.
Bezmaksas trafika piesaiste Izslēgts. Šādas iespējas reklāmā nepastāv. Tikai perspektīvā. Sākumposmā būs jāiegulda nauda, lai izvirzītos Google augstākajās pozīcijās. Pat abu metožu izmantošana kopā nedos vēlamo rezultātu.
Virzīšana meklēšanas sistēmās Klīst baumas par reklāmas ietekmi uz TOP rezultātiem, bet ja tāda ir, tad pavisam niecīga. O, jā! Noteikti jūsu pūles vainagosies ar panākumiem. Ar laiku regulārie darbi dos vēlamos rezultātus. Kā jau jūs droši vien uzminējāt – kopā nav jēgas izmantot.
Apsteigt konkurentus Jā, ar reklāmu to ir viegli panākt. Labs variants. Arī labs instruments šī mērķa sasniegšanai. Jā, viennozīmīgi pareizāk šeit būtu izmantot abus instrumentus. Tikai tad rezultāts būs optimāls.

Īss starpposma apkopojums:

Ja budžets ir mazs, tad SEO vislabāk veikt plānveidīgi: svarīgākos darbus pirmajā mēnesī, ne tik svarīgos darbus nākamajā mēnesī utt. Pakāpeniski tiks paveiktas visas ar mājaslapas optimizēšanu saistītās darbības. Atliks tikai nodrošināt, lai mājaslapa turpinātu būt darbspējīga. Vēlāk būs jāveic arī mājaslapas uzlabošana, lai sekotu visām tirgus tendencēm. Pirmajos mēnešos būs jāiztērē vairāk, taču vēlāk izdevumi pamazām saruks.

Ja budžets nav liels, tad konteksta reklāmu labāk pasūtīt, lai ātrāk saņemtu pirmos pasūtījumus un gūtu ienākumus. Šis ir labs instruments, ja nav iespējas vai laika ilgi gaidīt pirmos pircējus, bet preču realizācija bija jāuzsāk vakar. Ar laiku, kad mājaslapas pozīcijas nostabilizēsies meklēšanas sistēmā, no reklāmas varēs atteikties vai pārorientēties uz citu produktu, kura pārdošana ir jāstimulē.

Kopsavilkums

Neaizmirstiet, ka panākumi ir ne tik daudz atkarīgi no tā, cik naudas un plānojat ieguldīt, kā no pašas mājaslapas. Ja mājaslapa ir briesmīga, sarežģīta un bezjēdzīga, tad, lai arī cik jūs ieguldītu maksas reklāmā vai SEO optimizācijā, jūsu tēriņu un pūles nedos rezultātus.

Tāpēc ideālais variants ir.

1) Ja mājaslapa jau ir izveidota, sākt ar komplekso mājaslapas auditu, kura laikā tiks izpētīti un atrasti vājie posmi, kas traucē tai virzīties uz augšu meklēšanas rezultātos un piesaistīt klientus, un pēc tam sadalīt budžetu starp SEO optimizāciju un konteksta reklāmu, vai

2) Ja mājaslapa vēl nav izveidota, tad būtu prātīgi izvēlēties pieredzējušu mājaslapas izstrādes aģentūru vai studiju un izstrādes laikā lūgt ietvert. visus nepieciešamos pamata SEO pasākumus.

Paldies, ka jūs izturējāt! Ceru, ka šis garš stāts nenogurdināja jūs un radīja kaut kādu priekštatu, kas ir kas? Mēs piedāvājam mājas lapas izstrādi, kas jau būs SEO optizmizēta. Vairāk par pakalpojumu šeit.

Ja jums palika jautājumi par to, kas ir SEO optimizācija un kas ir konteksta reklāma, droši rakatiet vai zvaiet mums.

UZDOT JAUTĀJUMU
×

SAZIŅAS FORMA