Mājas lapas izstrāde

Mājas lapas izstrādes plāns

  • 2019. gada 18. jūnijā
  • Lasīšanas laiks 10 min.

Tā vien tik liekas, ka mājas lapas izstrādes process ir vieglāks par offline tirdzniecības punkta atvēršanu. Īstenībā šajā procesā ir daudz zemūdens akmeņu, tāpēc pēc kārtīga izstrādes plāna neiztikt.

Šī palīgmateriāls palīdzēs jums salikt visu pa plauktiem un saprast ar ko ir jārēķinās, ja ir nepieciešams izveidot uzņēmuma mājas lapu.

Raksta beigās jūs atradīsiet linku uz mājas lapas izstrādes plāna pdf versiju. Pdf dokumentā ir tabulas, aizpildot kuras, jūs droši varēsiet vērsties pie jebkura mājas lapas izstrādes uzņēmuma vai speciālista.

Beigās atradīsiet linku uz iestādi, kas reāli var palīdzēt attīstīt jaunu biznesa ideju vai attīstīt uzņēmumu, kas nav vecāks par 3 gadiem.

Mēs sadalījām mājas lapas izstrādes plānu 7 lielākos blokos, kuros ir vairāki apakšbloki.

1. Projekta būtība

Kāda ir jūsu vīzija par savu mājas lapu – īsumā aprakstiet, kā jūs redzat savu nākotnes mājas lapu.

Kādus uzdevumus jūs vēlaties atrisināt ar mājas lapas izveidi?

  • Paplašināt klientu loku. Mājas lapa palīdzēs aptvert jaunus reģionus vai paplašinās dīleru ķēdi.
  • Samazināt klientu apkalpošanas izdevumus. To var atrisināt, izvietojot mājas lapā izvērstas atbildes uz biežāk uzdodamiem jautājumiem, informāciju par pakalpojumiem, cenām utt.
  • Palielināt uzņēmuma atpazīstamību vai popularizēs brendu, lai paaugstinātu klientu lojalitāti un uzticību.
  • Pāagstināt preču vai pakalpojumu pārdošanu. Cik jūs plānojat katru mēnesi pārdot preces/ pakalpojumus caur mājas lapu?
  • Cits uzdevums

Mērķauditorijas analīze un segmentēšana

  • Kas ir jūsu potenciālie klienti (dzimums, vecums, sociālais statuss utml.)?
  • Kāds problēmas tiem ir?
  • Kā jūsu prece/ pakalpojums palīdzēs šīs problēmas atrisināt?
  • Kādi iebildumi traucē jums noslēgt darījumu un kā mājas lapa var palīdzēt noņemt šos iebildumus?
  • Kādas darbības jūs sagaidāt no klienta mājas lapā (preces pasūtījums, pieteikums, rezervācija utml.)

Konkurentu analīze

Ar ko jūs atšķiraties no konkurenta? Aprakstiet savu unikālo tirgus piedāvājumu. Ja jūs nezināt, kas ir unikāls tirgus piedāvājums vai nezināt, kā to uzlabot, šīs raksts noteikti jums palīdzēs, jo tajā ir UTP izveides formulas un daudz kas cits noderīgs.

Atrodiet trīs konkurentus, apzīmējiet tos Konkurents A, Konkurents B un Konkurents C. Sarakstiet tabulā katra noteiktā konkurenta trūkumus/ priekšrocības un biznesa knifus. Izanalizējiet informāciju un mēģiniet rast labāku piedāvājumu.

Preču vai pakalpojumu klāsts

Aprakstiet preces vai pakalpojumus, kurus jūs piedāvāsiet caur mājas lapu. Atbildiet, kāpēc cilvēki pirks preces vai pasūtīs pakalpojumus tieši pie jums?

Biznesa procesi

Jūs taču piekritīsiet, ka labāk par idejas autoru neviens nevarēs noteikt konkrētā specifiskā biznesa procesus?

Aprakstiet, kā jūs strādājat ar klientu no pasūtījuma saņemšanas momenta līdz pasūtīja pilnīgai izpildei. Kādi ir katra procesa posma termiņi??

  • Kas pieņems pasūtījumus no mājas lapas?
  • Kas atbildēs uz klientu zvaniem?
  • Kā notiks dokumentu apmaiņa ar juridiskām personām?
  • Loģistika (kā preces tiek piegādātas utt.).
  • Citi procesi.

2. Projekta koncepcija

Šeit ir svarīgi noteikt, kādus instrumentus jūs izmantosiet produkta, pakalpojuma vai brenda popularizēšanai, noteikt atslēgas vārdus un mājas lapas funkcionalitāti.

Instrumenti

Reklāma internetā: konteksta reklāma, reklāma speciālajās vietnēs, reklāma medijos u.c. Šāda veida reklāma ļauj īsā laika posmā maksimāli aptvert lielāku auditoriju.

Crowd marketing. Tā ir visaptveroša mērķauditorijas analīze jebkuram mārketinga objektam, kas tiek veikts sociālajos tīklos, blogos, konkrētā temata forumos, lai popularizētu produktu vai pakalpojumu dažādās interneta kopienās. Šāda veida mārketinga galvenais mērķis ir veicināt pārdošanas pieaugumu, apmierinot mērķauditorijas vajadzības.

SERM (Search Engine Reputation Management). SERM ir process, ar kura palīdzību var kontrolēt un uzlabot jūsu uzņēmuma vai brenda reputāciju internetā. Šis termins attiecas uz vairākiem pasākumiem, kuru mērķis ir radīt pozitīvu uzņēmuma tēlu potenciālo klientu acīs. Tas var ietvert gan tiešu darbu ar šo attēlu, gan jau esošo negatīvo atsauksmju apstrādi vai negatīvas informācijas ietekmes mazināšanu.

Mājas lapas semantikas projektēšana

Šīs ir mājas lapas izstrādes procesa svarīgs posms, no kura ir atkarīgs, cik veiksmīgi jūsu mājas lapa pozicionēsies meklētājos. Sarakstiet atslēgas vārdus, pēc kuriem cilvēki varētu atrast jūsu preci vai pakalpojumu internētā.

Piemērām, mūsu atslēgas vārdi ir: mājas lapas izstrāde, mājas lapas izstrādes cena, cik maksā mājas lapa utt.

Nosakiet, kādām sadaļām ir jābūt jūsu mājas lapā?

Mājas lapas funkcionalitāte

Kādas ir īpašas funkcionālās prasības mājas lapai? Uzskaitiet, kādus uzdevumus ir jāatrisina mājas lapas izstrādes procesā?

Atkarībā no tā, kādi uzdevumi tika definēti, nosakiet, kādām funkcijām jābūt pieejamām mājas lapā.

Piemērām, mājas lapā ir jābūt:

  • kalkulatoram
  • iespējai patstāvīgi papildināt mājas lapas saturu/ preču klāstu
  • CRM klientu reģistrēšanai un uzskaitei
  • Integrācijai ar grāmatvedības programmu
  • Cita funkcija

Mājas lapas dizains

Vai jums ir īpašas prasības attiecībā uz mājas lapas dizainu? Vai jums ir logotips, firmas krāsas, motto? Aprakstiet.

Norādiet mājas lapas adreses, kas liekas jums veiksmīgas dizaina ziņā.

Tāpat norādiet mājas lapu piemērus, kas jums nepatīk. Ieteicams mājas lapu piemērus izvelēties no jūsu biznesa sfēras.


3. Projekta analītika

Kā jūs sapratīsiet, ka mājas lapa risina to uzdevumu, kuras dēl tā tika izveidota? Uzskaitiet vienu vai vairākus mērķus un vēlāk kontrolējiet, vai tie tiek sasniegti:

  • Tika saņemts atpakaļ zvana pieteikums
  • Tika noformēts pasūtījums
  • Tika saņemts pieprasījums vai pieteikums no mājas lapas formas
  • Klients pavadīja noteiktu laiku, pētot mājas lapas saturu
  • Tika lejuplādēts buklets vai cenu lapa
  • Tika izmantota online čata palīdzība, ja tāds jums tika izveidots
  • Tika saņemts pieraksts uz jaunumiem e-pastā, sociālajos tīklos utm

Lai nodrošinātu mērķu kontroli, mājas lapas izstrādes laikā obligāti piesakiet izstrādātajam Google Analitics instrumenta pieslēgšanu.

4. Projekta posmu realizācijas termiņi

  • Mājas lapas izstrāde no 21 dienas līdz 90 dienām
  • Mājas lapas SEO ar mērķi ieņemt labākas pozīcijas meklētajos – 6 mēneši
  • Mājas lapas reklāma (var uzsākt uzreiz pēc mājas lapas izstrādes un turpināt līdz pietiek līdzekļu)

5. Darbi un aptuvenas izmaksas

bloga attēls

Darbi un cenu pozīcijas, kas būtu jāaprēķina, lai saprastu, ar kādām izmaksām jums jārēķinās:

  • Mājas lapas izstrāde – no 400 EUR un līdz … EUR atkarībā no projekta sarežģītības un mājas lapas tipa (uzreiz noskaidrojiet, kādi pakalpojumi tiek ietverti šajā procesā: dizains, programmēšana, attēlu apstrāde, satura ievietošana utt.).
  • Domena reģsitrācija un ikgadējā maksa – no 12 EUR/ gadā.
  • Hostinga pakalpojumi – no 30 EUR/ gadā.
  • CRM izstrāde vai iegāde – no ... EUR/ gab.
  • CRM licence no ... EUR / gadā

Kopa:

Interneta marketinga izmaksas:

  • E-pasta marketings no ... EUR/ mēnesī.
  • Reklāma un aktivitātes sociālajos tīklos no ... EUR/ mēnesī.
  • Mājas lapas SEO no ... EUR/ mēnesī.
  • Kontenta reklāma Google AdWords no ... EUR/ gab.
  • SERM no ... EUR/ mēnesī.

Kopa:

6. Personāls mājas lapas uzturēšanai

  • Mājas lapas satura menedžeris. Darbinieks, kurš papildinās un mainīs mājas lapas saturu. Piemēram, papildinās informāciju par jaunām precēm. Sākumstadijā, ja saturs nav apjomīgs, to var darīt arī pats mājas lapas īpašnieks.
  • Pārdošanas nodaļas speciālists (sākumstadijā to var darīt arī pats mājas lapas īpašnieks).
  • Mārketologs (sākumstadijā šo funkciju var pildīt arī mājas lapas satura menedžeris).
  • Programmētājs (sākumstadijā var piesaistīt ārštata darbinieku.)

7. Citu izdevumu pozīcijas

Aprēķiniet citus izdevumus, kas būs saistīti ar jūsu biznesu.

  • Uzņēmuma reģistrācija
  • Telpu īre
  • Biroja ierīkošana un uzturēšana
  • Izdevumi interneta un sakaru uzturēšanai
  • Programmatūras iegāde, ja tāda ir vajadzīga
  • Iekārtu iegāde un ražošanas telpas aprīkošana
  • Preču iegāde
  • Noliktavas uzturēšana/ īre
  • Citi izdevumi

Kopa:

Vienmēr paturiet prātā, ka mūsu ieņēmumus (pārsvarā) kontrolējam mēs, bet mūsu izdevumus (pārsvarā) kontrolē citi!

Nobeigums

Ceram, ka vadlīnijas, kas tika iekļautas šajā mājas lapas izstrādes plānā, palīdzēs veiksmīgi uzsākt un attīstīt savu biznesu. Ja jums uz kādu jautājumu nav atbildes, mēs ar prieku palīdzēsim jums izprast konkrēto pozīciju.

Bonuss

Starp citu, jūs zinājāt, ka Latvijā ir iestāde, kas finansiāli atbalsta uzņēmējdarbības uzsākšanu? Šī iestāde saucās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Šeit jūs varat atrast biznesa ABC, biznesa plāna paraugus, informāciju par finansiālās atbalsta iespējām un citu uzņēmējdarbībai noderīgu informāciju.

×

SAZIŅAS FORMA