Logo izstrāde

Logo izstrāde un krāsu nozīme

  • 2019. gada 08. maijā
  • Lasīšanas laiks 6 min.

Vai zinājāt, ka krāsu gamma var ietekmēt līdz pat 80 procentiem klientu motivācijas tiešsaistes iepirkšanā, reklāmas un mārketinga gadījumos?

Kad uzņēmumi rada savu logotipu un firmas stilu, vadoties pēc personīgās patikas, viņi var kļūdaini dot nepareizu vēstījumu savu klientu neapzinātajai uztverei. Pētījumi liecina, ka krāsa ietekmē ne tikai noskaņojumu, bet arī vēlmi pirkt. Lūk, pāris piemēri par dažādām krāsām, kas to izmantojumam logotipos piešķir īpašu nozīmi.

Logo izstrādes laikā pareizi izvēlētā logo krāsa nākotnē potenciāli var uzlabot jūsu uzņēmuma peļņu, jo cilvēku smadzenes dabiski reaģē uz krāsu.

Melnā krāsa logo izstrādē

Šī krāsa logotipā simbolizē varu, un tā ir populāra izvēle uzņēmumiem, kas vēlas uzsvērt savu ietekmi. Vieglums, ar kādu melnā krāsa tiek izmantota logotipā, norāda uz pārliecinošu pozīciju tirgū.

Atsevišķos stila elementos tā parāda nešaubīgu nostāju un pieredzi. Tā kopumā ir piemērota autoritatīvām korporācijām, pasaulē zināmiem zīmoliem, formālām organizācijām, konservatīviem uzņēmumiem, nopietniem zīmoliem.

To mēdz izmantot arī logotipos, kam ir mistiska ievirze vai tradicionāli klasisks un vienkāršs stils. Šī krāsa norāda uz pārliecinošām uzņēmuma pozīcijām tirgū, tādēļ to izmanto vien tad, ja nav nepieciešams piesaistīt klientu uzmanību.

logo paraugs melnā krāsā

Pelēkā krāsa

Pēlēkā krāsa logo izstrādē ir neitrāls tonis, tas ir pat nedaudz vēss, tādēļ to salīdzinoši bieži var sastapt logotipos, jo tas labi saskan ar daudzām citām krāsām. Tā nozīmē ir ļoti pietuvināta melnās krāsas simbolismam.

Viena toņa ietvaros pelēkā krāsa ļoti bieži ir redzama lieliem, par sevi pārliecinātiem uzņēmumiem, kuru pakalpojumi tirgū neraisa šaubas. To, tāpat kā melno krāsu, neizmanto uzmanības pievēršanai.

Šīs krāsas logotipi parāda autoritāti un pieticību vienlaikus, tādēļ to izmanto praktiskos uzņēmumos, kas neplātās ar savu popularitāti, taču ir gana spēcīgi un ietekmīgi.

logo paraugs pelēkā krāsā

Balta krāsa

Baltā krāsa kā universāls tonis jebkurā kombinācijā simbolizē tīrību. Lotogipos to bieži izmanto kā pretstatu krāsainam tekstam vai kā fonu pašam logotipam.

Krāsa pati par sevi simbolizē nevainību, mieru, tīrību, taisnīgumu un citas pozitīvās īpašības, taču ne mazāk svarīga ir tās kombinācija ar pārējo logotipa paleti, jo balto krāsu nevar izmantot bez citām krāsām.

Ar baltās krāsas palīdzību cilvēki cenšas radīt pozitīvas emocijas, saglabājot dizaina vienkāršību.

logo paraugs baltā krāsā

Brūnā krāsa

Brūnā krāsa logo izstrādē norāda uz dabu (koku vai zemes tonis), kas vedina domāt par zināmu izdevīgumu. Šī ir silta krāsa, kas īpaši nepiesaistīs uzmanību, taču raisīs vienkāršības un harmonijas sajūtu.

Brūnā krāsa norāda ne tikai uz mieru, bet arī nopietnību un atbildību, tādēļ to izmanto celtniecības uzņēmumu, juridisko firmu, nekustamo īpašumu aģentūru un citu organizāciju, kas vēlas iegūt klientu uzticību, logotipos.

logo paraugs brūnā krāsā

Zaļā krāsa

Zaļā krāsa simbolizē dzīvi un atjaunošanos. Šī ir cieņas krāsa ar nomierinošu pieskaņu, taču tā var liecināt arī par skaudību un pieredzes trūkumu, tādēļ tā jāizmanto ļoti piesardzīgi un prasmīgi.

Turklāt daudzi zīmoli, kas sevi pozicionē kā dabai draudzīgus ("zaļie", eko uzņēmumi) arī izmanto šo krāsu savos logotipos, pievienojot vēl kādu elementu šajā krāsā (piemēram, lapu). Zaļas krāsas logotips izraisa dabas svaiguma sajūtu un tiek izmantots organizācijās, kas saistītas ar apkārtējo vidi.

Tā kā šī palete asociējas ar harmoniju, tā var simbolizēt arī naudu, novitāti, daudzfunkcionalitāti, tādēļ to bieži izmanto datorprogrammās, programmatūrās utt. Zaļā krāsa iederas uzņēmumos, kas ir saistīti ar veselību, dabu, produktiem un daudzām citām jomām.

Jāatceras, ka šāda palete klienta prātā vispirms asociējas ar dabiskumu un dabu, tādēļ nebūtu vēlams radīt pretrunas, izmantojot to citiem nolūkiem.

logo paraugs zaļā krāsā

Dzeltenā krāsa

Dzeltenā krāsa var klientam nosūtīt konfliktējošu vēstījumu. Dzeltenais tonis ir ļoti spilgts un vizuāli pamanāms, tādēļ to bieži izmanto logotipos uzmanības pievēršanai.

Šis siltais tonis var simbolizēt siltumu un laimi, taču tā ir arī uzmanības un īpašas vērības krāsa. Saulaino toni tīrā veidā nav ieteicams izmantot logotipos, un vislabāk to kombinēt ar papildu elementiem.

Šī krāsa vislabāk piestāvēs produkcijai, kas burtiski kliedz: "Tā esmu es! Es esmu šeit! Pievērsiet man uzmanību!"

logo paraugs dzeltenā krāsā

Sarkanā krāsa

Sarkanā krāsa ir intensīvs tonis, kas raisa ļoti spēcīgas emocijas. Logo izstrādes procesā to izmanto, lai pievērstu uzmanību, turklāt tās simbolika ir ļoti plaša — no asinīm un naida līdz pat mīlestībai un kaislībai.

Papildus visam minētajam sarkanā krāsa stimulē izsalkuma sajūtu, liek darboties, mudina un pat provocē agresiju, tādēļ ir svarīgi atcerēties, ka to jāizmanto ļoti prasmīgi, lai klientos neraisītu nepareizās asociācijas.

Uzņēmumi, kas logotipā izmanto sarkano krāsu, vēsta par savu stilu, dzinējspēku un enerģiju, vienlaikus mudina uz aktivitāti emocionālajā līmenī.

logo paraugs sarkanā krāsā

Oranžā krāsa

Oranžā krāsa ir dzeltenās un sarkanās krāsas kombinācija, tādēļ to bieži izmanto uzmanības pievēršanai. Taču, atšķirībā no tās pamatkrāsām, oranžo paleti izmanto logotipos, lai raisītu rotaļīgas emocijas, stimulētu radošumu, entuziasmu, jautrību.

Tā ir ļoti piemērota jauniešu organizāciju, spēļu produktu, izklaides jomas un citu uzņēmumu, kas vēlas radīt prieka un jautrības gaisotni, logotipiem.

logo paraugs oranžā krāsā

Zilā krāsa

Zilā krāsa ir ļoti populāra logotipu pasaulē. Tā nomierina un vienlaikus liecina par pārliecinātību un panākumiem. To izmanto gandrīz visur — sākot no valsts struktūrām un medicīnas līdz IT uzņēmumiem un rūpnīcām.

Plašās izmantošanas iespējas tiek pamatotas ar to, ka, atšķirībā no citām krāsām, ar šo gandrīz nav iespējams izsaukt negatīvas emocijas (ja nu vienīgi skumjas, taču logotipos tas neparādās). Gluži pretēji — zilā krāsa simbolizē autoritāti, mieru, pārliecinātību, lojalitāti, atzinību, godu, uzticību un pat spēku.

Tā kā zilo krāsu savos logotipos ir ietvēruši gandrīz visi, tā ir kļuvusi par neitrālu, neriskantu un pozīcijas zaudējošu konkurences cīņā. Tādēļ zilā krāsa logotipā būs efektīva vien tad, ja tā pamatā būs oriģināls dizains, turklāt vienkārši burti, kas labi izskatītos citās krāsās, kopā ar zilo toni nepaliks atmiņā.

logo paraugs zilā krāsā

Violētā krāsa

Violetā krāsa liecina par karalisku stilu, kaut ko mistiski garīgu un izsmalcinātu. Tā kā violetā palete ir sarkanās un zilās krāsas kombinācija, tā sevī iemieso gan siltumu, gan aukstumu.

Tā būs ļoti labi piemērota izglītības centriem, greznuma precēm, luksusa klases produkcijai un pakalpojumiem. Violetie toņi simbolizē dārgumu, labklājību, karaliskumu, garīgumu, izsmalcinātību un graciozitāti.

Šo krāsu izmantošana logotipā klientam sniedz šādu vēstījumu: "Pie mums ir ļoti dārgas lietas, taču tās ir karaliskas".

logo paraugs violetā krāsā

Rozā krāsa

Rozā krāsa simbolizē sievišķību un raisa ar nevainību un delikātumu saistītas jūtas. To pievieno logotipiem, lai norādītu uz liegumu, maigumu, romantiku.

Tā ļoti labi piestāvēs saldumiem, meiteņu rotaļlietām, sieviešu precēm, kafejnīcām un citām jomām, kur klientam jāpasaka, ka viņš iegādāsies ne tikai produktu, bet arī tiks aprūpēts.

logo paraugs rozā krāsā

Nobeigums

Vai zinājāt, ka uzņēmuma politikas maiņu lieliski demonstrē logo krāsas maiņa? Pastāv ļoti daudz lielo korporāciju, kas jau izsenis ir izmantojušas vienkāršus melnus logotipus, taču pēc konkurentu parādīšanās mainījušas savu krāsu gammu uz klientiem pamanāmāku.

Ja vēlaties prasmīgi pieiet logo izstrādes procesam, ņemot vērā uzņēmuma vajadzības, tad droši sazinieties ar Design formula studiju un jūsu vajadzības atrisinās profesionālie grafiskie dizaineri.

PIETEIKT LOGO IZSTRĀDI
×

SAZIŅAS FORMA