Grafiskais dizains

Grafiskā dizaina nozīme

  • 2019. gada 18. aprīlī
  • Lasīšanas laiks 4 min.

Grafiskais dizains spēlē ļoti lielu lomu jebkura uzņēmuma attīstībā, jo cilvēkiem pārsvarā dominē vizuālā uztvere.

Attēlus mēs uztveram ātrāk nekā vārdus vai tekstu. Mūs ietekmē krāsas un formas. Mēs reaģējam uz zīmēm un simboliem. Mums ir vajadzīga uzvedināšana un vizuālā hierarhija. Mēs esam atkarīgi no emocijām un jūtām, un grafiskais dizains sniedz tieši to. Gadījumi, kad grafiskā dizainera veidots dizaina priekšmets kalpo tikai vienam mērķim, ir sastopami reti. Aplūkosim, kādi ir grafiskā dizaina galvenie uzdevumi.

Grafiskā dizaina pamata uzdevumi

  • Idetntifikācija
  • Estētiskais gandarījums
  • Vizuālā noskaņa
  • Paskaidrošana un informēšana
  • Navigācijas uzlabošana
  • Teksta izcelšana

Identifikācija

Šis aspekts vispirms attiecas uz zīmolvedību, galvenokārt logotipiem, kas rada zīmola stratēģijas pamatu. Dizaineriem ir jāņem vērā virkne faktoru, kas ir saistīti ar mērķauditoriju, likumiem un mākslinieciskās harmonijas noteikumiem, krāsas un formas psiholoģiju, ietekmi uz cilvēka uztveri un emocijām, tirgū valdošajiem nosacījumiem, kā arī zīmola vai uzņēmuma biznesa mērķiem.

Turklāt vizuālos tēlus mēs atceramies, tādēļ tie veicina zīmola atpazīstamību. Kā tas var palīdzēt biznesā? Esiet atšķirīgi! Izveidojiet savam uzņēmumam pievilcīgu firmas stilu, jeb korporatīvo identitāti, kas palīdzēs potenciāliem klientiem identificēt tieši jūsu uzņēmumu starp visiem konkurentiem, kas darbojas jūsu sfērā.

Estētiskais gandarījums

Estētika ir ļoti svarīga, jo tā kalpo kā piesaistošais elements lietotājiem vai skatītājiem, kas uztver vizuālo materiālu, sākot reklāmas un beidzot ar grāmatu vāciņiem, multfilmām, visu veidu lietotāju interfeisiem, iepakojumiem, fotogrāfijām un daudz ko citu. Pievilcīgs ārējais izskats ir ļoti svarīgs,lai pamudinātu lietotājus iegādāties produktu, noskatīties video, jo īpaši ņemot vērā mūsdienu sīvo konkurenci.

Vizuālā noskaņa

Vizuālie elementi un teksts ne tikai nodod vēstījumu, bet arī piešķir noskaņu un balsi. Grafiskajā dizainā to var panākt ar fona, tipogrāfijas, kompozīcijas, krāsu paletes, formu un izmēru, stilistisko paņēmienu palīdzību, informējot lietotāju par produktu jau no pirmajām uztveres sekundēm.

Ievērojot populāras tendences, profeisonālais grafiskais dizains arī piešķir objektam mūsdienīgu apveidu, kas daudziem lietotājiem ir būtisks uzticību rosinošs faktors.

Paskaidrošana un informēšana

Šis aspekts ir attiecināms gan uz drukātiem resursiem, gan digitāliem interfeisiem. Attēlojums patiešām ir tūkstoš vārdu vērts: tas ietaupīs dārgo laiku un palīdzēs iztikt bez liela teksta apjoma.

Turklāt, ja grafikas pamatā ir rūpīga mērķauditorijas analīze, tā iekļauj arī empātijas un emocionālās pievilcības mehānismus.

Navigācijas uzlabošana

Lietotāju grafiskie elementi — lielisks veids, kā uzlabot navigāciju un lietotāju ērtības. Pieredze rāda, ka tas ļoti ietekmē mājas lapas apmeklētāju konversiju un noturēšanu, nodrošinot vieglu pāreju no vienas tīmekļa vietnes vai pielikuma lapas uz otru.

Teksta izcelšana

Tipogrāfija burti ir grafiskā dizaina objekts. Dažādiem produktiem izmantotajam tekstam ir jābūt ne tikai ērti lasāmam, bet arī patīkamam, pievilcīgam un emocionālam. Zīmolvedībā tas pievieno arī tādas svarīgas funkcijas kā oriģinalitāti un atpazīstamību.

Secinājums

Ja jūs meklējat grafisko dizaineri, kas var izstrādāt logotipu, apskatāties mūsu piedāvājumu šeit. Iespējams tas ir tieši tas, ko jūs meklējat!

SAZINĀTIES AR MUMS grafiskais dizains piemērs
NOSŪTĪT JAUTĀJUMU
×

SAZIŅAS FORMA